NENT Group køber rettighederne til engelsk, fransk og tysk topfodbold for kvinder
Af: Kvindeliga.dk
Nordic Entertainment Group, har netop offentliggjort i en pressemeddelelse, at de har købt rettighederne i de nordiske lande til årligt at vise flere end 100 kampe fra tre af de absolut stærkeste fodboldligaer for kvinder - Barclays FA Women's Super League, Frauen-Bundesliga samt Division 1 Féminine.
Aftalen løber frem til 2022, og alle kampene vil blive vist LIVE på Viaplay med udvalgte opgør også på tv-kanalerne TV3 SPORT og TV3 MAX.
Aftalen indebærer, at der vil blive vist minimum 50 kampe fra den engelske WSL og op til 60 kampe fra Bundesligaen hver sæson frem til 2022. Dertil kommer 22 kampe fra den franske Division 1 Féminine frem til 2021 samt den franske pokalfinale og Super Cup og op til fire hjemmekampe for Olympique Lyon i UEFA Women's Champions League.
- Vi går ind i International Kvindefodbold netop nu, da vi har set at sporten de senere år har gennemgået en eksplosiv udvikling, produktet- og kvaliteten er blevet væsentlig forbedret og vi ser masser muligheder. Kvindefodbolden går ind i en ny æra efter sommerens FIFA VM, som tiltrak et tv-publikum på over en milliard mennesker verden over. Der sker rigtig meget netop nu, vores opgave er at skubbe yderligere til den positive udvikling, så produktet bliver endnu mere attraktivt kommercielt. Vi mener, at disse rettigheder passer godt hos os i NENT Group, vi vil levere alt den bedste topfodbold. Vi går ydmygt til opgaven og vi glæder os til at komme igang, siger Kim Mikkelsen, Head Of Sport NENT Group.
Han tilføjer ydermere:
- Der sker og er sket meget i sporten både nationalt- og internationalt og vi glæder os til at være en del af udviklingen, i første omgang, ved at sende fra de tre største europæiske ligaer.
Den engelske WSL åbner i næste måned, den 7. september, med storkamp mellem Manchester City og Manchester United, og samme weekend følger kampe mellem Chelsea og Tottenham samt et andet London-opgør mellem de forsvarende mestre fra Arsenal og West Ham United.
"Kvindefodbolden går ind i en ny æra efter sommerens FIFA VM, som tiltrak et tv-publikum på over en milliard mennesker verden over.
- Kim Mikkelsen, Head Of Sport NENT Group
Læs hele pressemeddelelsen hér.